Ponowne odrodzenie

Kwestia 篡cia po 篡ciu jest dla wielu ludzi bardzo kontrowersyjna: jedni twierdz, 瞠 nie da si w 瘸den spos鏏 udowodni jego istnienia, inni twierdz, 瞠 nie da si mu zaprzeczy. Przy bli窺zej analizie znale潭 mo積a wiele rozs康nych argument闚 przemawiaj帷ych za istnieniem 篡cia po 鄉ierci. Na przyk豉d to, 瞠 鈍iadomo嗆 mo瞠 funkcjonowa po 鄉ierci m霩gu lub serca, co potwierdzaj 鈍iadectwa ludzi, kt鏎zy znajdowali si w stanie 鄉ierci klinicznej, a nast瘼nie zostali przywr鏂eni do 篡cia. To, czego si wtedy do鈍iadcza, nie jest tak interesuj帷e jak sama mo磧iwo嗆 takiego do鈍iadczania. Kto, czy te co, nadal do鈍iadcza, kiedy cia這 umiera? Buddy軼i twierdz, 瞠 jest to strumie umys逝, kt鏎y p造nie z 篡cia do 篡cia.

Tylko w ten spos鏏 wyt逝maczy mo積a fakt, 瞠 wielu ludzi pami皻a swoje poprzednie 篡woty. Szczeg鏊nie w Stanach Zjednoczonych przeprowadzono wiele bada dotycz帷ych nie tylko wspomnie z poprzednich 篡wot闚, zbadano r闚nie ich zgodno嗆 z faktami wskazuj帷ymi na to, 瞠 dana osoba rzeczywi軼ie mog豉 mieszka w danym czasie i miejscu. Na mo磧iwo嗆 reinkarnacji wskazuj r闚nie przypadki tzw. „cudownych dzieci”, poniewa potrafi one robi rzeczy, kt鏎ych nie mia造 okazji nauczy si w tym 篡ciu. Co wi璚ej, og鏊ny spos鏏 my郵enia, reagowania i zachowania krystalizuje si u ma造ch dzieci zbyt wcze郾ie, by mog造 ugruntowa si tak silne i wyra幡e wzory zachowa.

Kiedy cz這wiek le篡 na 這簑 鄉ierci, mo積a zaobserwowa, jak zachodz okre郵one procesy zwi您ane z umieraniem. Najpierw umieraj帷y traci kontrol nad tym, co sta貫 w ciele, mi窷niach i ko軼iach, coraz mniej sprawnie si porusza. Nast瘼nie destabilizuje si funkcjonowanie p造n闚, trudno jest wtedy utrzyma 郵in i mocz. Potem pocz患szy od palc闚 r彗 i st鏕 umieraj帷y zaczyna czu ch堯d, kt鏎y post瘼uje w kierunku serca. W ko鎍u oddech staje si coraz p造tszy, a ca趾owicie zanika.

Wed逝g medycyny zachodniej cz這wiek nie 篡je mniej wi璚ej od tego momentu, z buddyjskiej perspektywy jest jednak inaczej. Dopiero po ustaniu oddechu z czubka g這wy (oko這 osiem palc闚 od linii w這s闚) opada w kierunku serca bia豉, m瘰ka energia, pochodz帷a od ojca z momentu pocz璚ia. Trwa to 10-15 minut, podczas kt鏎ych „nieboszczyk” do鈍iadcza wielkiej przejrzysto軼i; rozpuszczaj si wtedy r闚nie 33 rodzaje gniewu. Nast瘼nie z miejsca w okolicy czterech palc闚 poni瞠j p瘼ka zaczyna unosi si w kierunku serca czerwona, 瞠雟ka energia, pochodz帷a od matki. Rozpuszcza si w闚czas 40 rodzaj闚 przywi您ania. Gdy czerwone 鈍iat這 spotka si z bia造m na poziomie serca, umieraj帷y do鈍iadcza wielkiej czerni i rozpuszcza si wtedy siedem rodzaj闚 niewiedzy. Nast瘼nie pojawia si intensywne, bia貫 鈍iat這 zwane po tybeta雟ku tudam, co oznacza umys znajduj帷y si w sercu. W tym momencie umys opuszcza cia這. Dopiero wtedy, oko這 p馧 godziny po ustaniu oddechu, cz這wiek jest martwy z buddyjskiego punktu widzenia.

Gdy umys opu軼i cia這, pozostaje nieprzytomny przez oko這 68 do 72 godzin. Po ich up造wie pod wp造wem nawyk闚 z przesz這軼i, umys zaczyna odwiedza znane miejsca i osoby, nie przyjmuj帷 do wiadomo軼i, 瞠 cia這 umar這. Poniewa jednak cia豉 ju nie ma, zmar造 prze篡wa nieprzyjemny stan granicz帷y z panik. Zmienia si te spos鏏 postrzegania zjawisk: wszystko jest nieostre, jakby za mg陰, pojawia si i znika. Ten spos鏏 spostrzegania pog喚bia jeszcze bardziej pomieszanie. Po oko這 dziesi璚iu dniach powstaje ostatecznie w umy郵e pewno嗆 co do tego, 瞠 si ju nie 篡je. Zwykle prowadzi to do kolejnej, kr鏒kiej utraty przytomno軼i.

Przez ten czas zwi您ek z poprzednim 篡ciem i wynikaj帷e z niego nawyki coraz bardziej si rozpuszczaj i g鏎 zaczynaj bra g堯wne tendencje ze 鈍iadomo軼i magazynuj帷ej (alaja). To one zaczynaj decydowa o do鈍iadczeniach. Poniewa zmar造 nie jest ju ograniczany przez cia這, do鈍iadczanie jest o wiele intensywniejsze. W zale積o軼i od wra瞠 zgromadzonych w trakcie 篡cia, mo瞠 ono wprowadza w pomieszanie, mo瞠 by te skrajnie bolesne.

Ta faza ko鎍zy si najp騧niej czterdzie軼i dziewi耩 dni po 鄉ierci, poniewa wtedy 鈍iadomo嗆 naprawd chce uwolni si z tego stanu i „szuka” sobie nowych rodzic闚. Mo積a to sobie wyobrazi w ten spos鏏, 瞠 umys zostaje przyci庵ni皻y przez rodzic闚, kt鏎zy odpowiadaj jego g堯wnym tendencjom (podobnie jak w za 篡cia, kiedy to zadajemy si i przyja幡imy z lud幟i, kt鏎zy s do nas generalnie podobni). 安iadomo嗆 陰czy si z plemnikiem i kom鏎k jajow rodzic闚 i w ten spos鏏 zaczyna si nowe 篡cie.

Na relatywnym poziomie r闚nie tutaj dzia豉 przyczyna i skutek, albowiem nasza karma okre郵a, jak wygl康a b璠zie nasze kolejne 篡cie: gdzie si odrodzimy (na bogatym i demokratycznym Zachodzie, czy w biednym i totalitarnym kraju), jak b璠zie wygl康a這 nasze cia這 (zdrowe, atrakcyjne, chore czy upo郵edzone) oraz jakie b璠ziemy mie tendencje w umy郵e (np. czy b璠ziemy skorzy do pomagania innym, agresywni, otwarci na wiedz, przestraszeni, neurotyczni itd.)…

Pokrewne tematy:

Karma – przyczyna i skutek
Pozytywne i negatywne dzia豉nia

Plik w formacie pdf zawieraj帷y szczeg馧owy opis lekcji wraz z 獞iczeniami dla uczni闚: