O鈍iecenie

Buddyzm rozr騜nia dwa rodzaje „O鈍iecenia”. Zrozumienie, 瞠 cia這, my郵i i uczucia s w bezustannym ruchu, nie mog wi璚 tworzy 瘸dnego rzeczywistego „ja”, nazywamy wyzwoleniem. Kiedy porzucamy sztywne wyobra瞠nie na temat jakiej niezmiennej to窺amo軼i, umys zaczyna do鈍iadcza g喚bokich stan闚 rozlu幡ienia i wewn皻rznego spokoju. To jest cel buddyzmu Therewada i nazywany jest ma造m O鈍ieceniem, poniewa to do鈍iadczenie mo積a osi庵n望 dla swojego tylko po篡tku.

W Wielkiej oraz Diamentowej Drodze wyzwolenie jest podstaw dla dalszego rozwoju a do osi庵ni璚ia tak zwanego pe軟ego O鈍iecenia. Kiedy kto zrozumia ju, 瞠 jego umys jest otwart przestrzeni, staje si nieustraszony i nie prze篡wa ju swojej osoby jak tarczy strzeleckiej, do kt鏎ej ka盥y chce strzela. Na tej podstawie mo積a ruszy w dalsz drog do pe軟ego O鈍iecenia.

Dzi瘯i g喚bokim medytacjom rozpuszcza si wszelki podzia na prze篡waj帷ego, prze篡cie i prze篡wany przedmiot. Uwarunkowane stany istot, kt鏎e nadal wierz w iluzj „ja” staj si tak samo oczywiste, jak ich pierwotny potencja O鈍iecenia. Nieograniczona rado嗆 O鈍iecenia sprawia, 瞠 ka盥a chwila staje si niepowtarzalnym do鈍iadczeniem, w kt鏎ym spontanicznie i bezwysi趾owo manifestuj si samopowsta貫 zdolno軼i i w豉軼iwo軼i umys逝. Wewn皻rzne do鈍iadczenia i zewn皻rzne 鈍iaty s zawarte w umy郵e tak jak fale na morzu chocia pojawiaj si, to s z nim nieod陰cznie zwi您ane. W pe軟i wolni od przeszkadzaj帷ych emocji i sztywnych koncepcji ka盥e do鈍iadczenie jawi si jako wyraz m康ro軼i umys逝, a wszystkie dzia豉nia pokazuj innym istotom mo磧iwo嗆 osi庵ni璚ia przez nie O鈍iecenia.

Najpierw poza dualistycznymi koncepcjami, poza nadziejami i obawami najwy窺za prawda jawi si jako najwy窺za rado嗆. Ostatecznemu O鈍ieceniu towarzyszy wszechwiedza, w niepowstrzymany spos鏏 pojawia si r闚nie samopowsta豉 rado嗆, pe軟a mocy mi這嗆 i aktywne wsp馧czucie.

Pokrewne tematy:
砰cie Buddy
Sze嗆 wyzwalaj帷ych dzia豉
Natura Buddy
Pozytywne i negatywne dzia豉nia

Plik w formacie pdf zawieraj帷y szczeg馧owy opis lekcji wraz z 獞iczeniami dla uczni闚: