Natura Buddy

To, czym naprawd jeste鄉y, to Natura Buddy, potencja najwy窺zej rado軼i. Natura Buddy jest podstawow rzeczywisto軼i ka盥ego z nas, jest „sercem doskona貫go przebudzenia”. Posiadaj j wszystkie czuj帷e istoty, w tym zwierz皻a. Ten potencja nie jest ograniczony przez czas ani przestrze, jest wszechobecny.

Dlaczego wi璚 nie prze篡wamy tego potencja逝, a zamiast tego do鈍iadczamy uwarunkowanych stan闚 takich jak narodziny, choroby, staro嗆 i 鄉ier, kt鏎e ci庵le od nowa staj si przyczyn cierpienia?
Mo瞠my wyobrazi sobie, 瞠 Natura Buddy jest jak S這鎍e, kt鏎e 鈍ieci r闚nie w pochmurne dni, chocia tego nie wida z powodu chmur na niebie. Dlatego nie mo瞠my si cieszy ciep貫m i 鈍iat貫m S這鎍a. W ten sam spos鏏 nie do鈍iadczamy otwartej nieograniczono軼i umys逝, a zamiast tego mamy „pochmurny” pogl康 na 鈍iat. Zas這ny przes豉niaj帷e nasz Natur Buddy wynikaj z podstawowej niewiedzy: od „niemaj帷ego pocz徠ku czasu” nasz umys posiada dwojak natur. Jest w stanie widzie i rozumie wyra幡ie wszystko na zewn徠rz, nie jest jednak w stanie dostrzec samego siebie. Przestrze umys逝 – to co postrzega – nazywa „mn”, a to co jest widziane – zewn皻rzny 鈍iat – okre郵one zostaje jako „ty” lub inni”.

Wszystkie nasze problemy maj 廝鏚這 w tym dualistycznym podziale. Wyra瘸j si jako trzy rodzaje reagowania na zjawiska, jako lgni璚ie, odpychanie oraz oboj皻no嗆, lub te m闚i帷 inaczej po膨danie, nienawi嗆 i g逝pota. Te emocje przes豉niaj nam rzeczywisto嗆 i maj wp造w na to, co robimy z naszym cia貫m, mow i umys貫m, z ich powodu gromadzimy karm. Z kolei nasze karmiczne tendencje maj wp造w na to, jak prze篡wamy 鈍iat.

Gdyby鄉y jednak przestali identyfikowa si z t ograniczon funkcj umys逝, a zamiast tego odkryli swoj Natur Buddy, by豚y to koniec cierpienia. Aby tego do鈍iadczy wykorzystujemy metody przekazane przez Budd.
W Buddyzmie Diamentowej Drogi szczeg鏊nie istotny jest Czysty Pogl康 na innych i na nas samych. Jeste鄉y Buddami, kt鏎zy tego jeszcze nie odkryli, tak samo jak wszystkie inne czuj帷e istoty. Nawet najtrudniejsze przypadki posiadaj Natur Buddy, je郵i dobrze si im przyjrzymy, zobaczymy, 瞠 r闚nie i oni posiadaj potencja, kt鏎y mog rozwin望.

Opr鏂z tego potrzebujemy wykwalifikowanego nauczyciela, kt鏎y b璠zie dla nas przyk豉dem i inspiracj. Przekazuje on nam medytacje, w kt鏎ych identyfikujemy si z r騜nymi formami buddy, z ich w豉軼iwo軼iami i aktywno軼iami wyra瘸j帷ymi doskona陰 natur umys逝. W ten spos鏏 przekszta販amy ograniczony poziom prze篡wania „ja” w do鈍iadczenie w豉snej Natury Buddy.

Medytacja, praca nad sob jest mo磧iwa wy陰cznie dlatego, 瞠 ju w tej chwili nosimy w sobie odpowiednie nasiona. Aby mog造 dobrze wzrasta potrzebujemy r闚nie ciep豉 zaufania oraz b這gos豉wie雟twa nauczyciela. Dzi瘯i medytacji uwalniamy si od obaw i oczekiwa, a w zamian zaczynamy do鈍iadcza nieograniczonej rado軼i, mi這軼i, wsp馧czucia i nieustraszono軼i.

Budda przekaza swoje nauki tylko i wy陰cznie po to, 瞠by鄉y byli w stanie odkry swoj Natur Buddy, odkry skarb, kt鏎ego istnienia sobie nawet nie u鈍iadamiamy, a kt鏎ym b璠ziemy mogli si cieszy razem ze wszystkimi innymi.

Plik w formacie pdf zawieraj帷y szczeg馧owy opis lekcji wraz z 獞iczeniami dla uczni闚: